Stabilirea unor obiective SEO realiste

Salut! Te intimidează procesul de optimizare pentru motoarele de căutare? Scapă de această frică. Setează-ți obiective și măsoară-ți progresul în orice moment. În acest articol vom vorbi despre importanța setării obiectivelor. Vom afla cum se definește succesul în SEO, ce anume va trebui să măsori și ce instrumente te pot ajuta. Când știi ce vrei să obții, poti măsura progresul și astfel îți faci treaba mai bine.
Hai să începem cu definirea obiectivelor SEO. Ce vrei să faci în on-line? Cum știi că vei avea succes?
Ok. Imaginează-ți că ai o mică fermă. Probabil îți dorești cât mai mulți clienți noi și relații bune cu cei existenți. Tocmai ai identificat trei obiective de business:
1 conversii, transformarea vizitatorilor de pe site în clienți,
2 engagement, stimularea oamenilor în a interacționa cu conținutul site-ul tău,
3 achiziții, obținerea de noi clienți.
Stabilirea obiectivelor îți permite măsurarea progresului. Așa îți vei da seama ce merge și ce nu la site-ul tău. Unele măsurători contează mai mult ca altele. E incitant să fii în topul rezultatelor, dar asta nu garantează succesul. Să zicem că site-ul fermei tale apare primul în căutările pe “grădini cu legume”. Ai mulți vizitatori, dar nu îți cresc deloc vânzările. Asta poate pentru că oamenii sunt interesați de plantarea legumelor în grădină și nu de cumpărarea lor de la ferma ta. Care-i ideea? Nu pierde timpul cu cuvinte cheie irelevante ofertei tale.
Dacă locul 1 în rezultate căutărilor nu-i obiectivul tău, atunci care e? Hai să ne gândim la alte moduri de a defini succesul în online. Hai să ne uităm la cele trei obiective identificate mai devreme. Conversiile le poți obține numărând oamenii care intră pe site și îti cumpără fructele și legumele. Sau numărând câți oameni se înscriu la newsletter-ul tău. Achizițiile și reach-ul le poți măsura prin numărul de apariții ale site-ului în rezultatele căutărilor și observând cât de des dau oameni clic pentru a-l vizita. Engagement-ul îl poți măsura identificând conținutul popular cu care oamenii interacționează (prin comentarii sau aprecieri în rețelele sociale).
Instrumentele Analytics și Webmaster ale motoarelor de căutare mari (Bing, Google, Yandex) îți oferă aceste informații gratuit. Aceste rapoarte te ajută să afli ce vizibilitate are site-u tău în căutări, ce cuvinte cheie îți aduc site-ul în pagina cu rezultate și câți vizitatori dau clic pentru a-l vizita.
Instrumentele Analytics sunt foarte utile pentru înțelegerea comportamentului vizitatorilor de pe site. Vei afla câți vizitatori veniți din căutări organice devin clienți, ce pagini ale site-ului transformă vizitatorii în clienți și ce conținut nu funcționează. Odată ce ai aceste informații îți poți ajusta strategiile SEO sau poți evalua performanța agenției pe care ai angajat-o.
Să recapitulăm! Pentru a înțelege cum se comportă site-ul tău în căutări, setează obiective SEO. Apoi măsoară-ți performanțele. Acum ești pe drumul spre succes în SEO.

Share this post

Leave a comment

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.