Remarketing pentru comerțul electronic

Salut! Știai că website-ul tău de comerț electronic poate urmări comportamentul cumpărătorilor? Și că pe deasupra, poate reacționa cu publicitate dinamică special construită după fiecare comportament? Știai că poți folosi acest tip de publicitate pentru a readuce cumpărătorii pe site-ul tău chiar și după ce au navigat în altă parte? Aceasta este direcționarea repetată a produsului sau remarketingul. Acum hai să aflăm în ce constă, cum funcționează și cum îți poți administra campaniile de remarketing.

Aproape cu toții am navigat pe un magazin online, am adăugat cel puțin un produs în coșul de cumpărături, iar apoi, din diverse motive, ne-am hotărât să amânăm cumpărarea. Amintește-ți când ai făcut ultima dată treaba asta. Nu cumva ai început să întâlnești reclame pentru produsele necumpărate peste tot pe unde navigai pe net? Ei bine, acesta este remarketingul.

Modul în care un vizitator se comportă pe site-ul unui magazin electronic poate spune multe despre interesele sale. Poate evidenția acel moment când e foarte aproape de a cumpăra ceva. Este o informație extrem de utilă pentru afacerea ta, pentru că îți permite sa creezi publicitate special direcționată către cei care și-au exprimat interesul față de anumite produse. Despre asta este direcționarea repetată a produsului sau remarketingul.

Să presupunem că cineva caută online mobilă la comandă. Vizitează site-ul tău și se îndrăgostește de un șifonier pe care îl oferi. Dar la jumătatea procesului de cumpărare face un pas în spate și se decide să exploreze oferte mai bune și prin alte părți. Din fericire tu folosești o soluție pentru remarketing. E o mică secvență de cod plasată pe paginile website-ului tău. Acest cod urmărește ce produse l-au interesat pe vizitator. Procesul nu folosește datele lui personale. Website-ul tău tocmai a urmărit un comportament, știe că acel vizitator și-a dorit șifonierul, dar nu l-a cumpărat. Informația îți este de mare preț. Acum intră în joc soluțiile pentru direcționarea repetată a unui produs. Există multe instrumente de remarketing. Toate îți vor permite colectarea informațiilor despre o anumită audiență. Cu aceste informații poți direcționa anunțuri special croite pentru acea audiență. Să presupunem că vizitatorul nehotărât pleacă de pe site-ul tău și se duce pe unul de știri. Începe să citească o știre și ghici ce va vedea în dreapta articolului? Exact! Reclama ta online, cu imaginea acelui șifonier de vis. Poți include chiar un discount de 20%. Poate fi impulsul de care avea nevoie pentru a cumpăra în acel moment.

Vei găsi multe servicii pentru remarketing. Două dintre ele sunt Google AdWords și Criteo. Ambele funcționează într-un mod similar. Totul începe cu acea secvență de cod care urmărește acțiunile vizitatorilor pe site. Această informație este transmisă serviciului tău pentru direcționarea repetată a unui produs. Poți seta singur regulile și parametrii de funcționare ale acestor instrumente de remarketing. Când un vizitator va îndeplini criteriile respective, serviciul de remarketing va direcționa anunțuri către el, anunțuri care vor fi afișate într-una sau mai multe rețele de publicitate. Deoarece serviciul de remarketing cunoaște produsul care îl interesează pe vizitator, anunțurile vor fi foarte specifice și dinamice.

Acum hai să ne uităm la câteva bune practici pentru administrarea acestor campanii de direcționare repetată. În primul rând, nu te grăbi să oferi reduceri. Deși în exemplul cu șifonierul, prețul a fost factorul determinant, în realitate oamenii renunță la cumpărături dintr-o mulțime de alte motive. Așa că dacă te pripești cu reducerile, riști să te vinzi prea ieftin. Apoi, e bine să știi când să oprești afișarea acestor reclame. E foarte posibil ca vizitatorul să fi găsit produsul în altă parte și să-l fi cumpărat deja. Sau pur și simplu s-a răzgândit și nu-l va mai cumpăra deloc.

Multe soluții de remarketing îți vor permite să experimentezi. Poți alege de câte ori vei afișa același anunț, aceleiași persoane și pentru cât timp. La fel ca în cazul oricărei campanii publicitare e important să măsori și să optimizezi performanța campaniilor de direcționare repetată a produselor. Asta înseamnă urmărirea ratelor de conversie, modificarea anunțurilor și a parametrilor, precum și folosirea instrumentelor analytics pentru administrarea campaniilor. Direcționarea repetată în comerțul electronic poate fi o cale grozavă de a reintra în contact cu vizitatori care nu s-ar mai fi întors altfel pe site-ul tău. Administrate și optimizate corect, aceste campanii pot fi o piesă de rezistență în planul tău de marketing online.

Share this post

Leave a comment

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

Despre Noi

Cu ce ne ocupam.

Cu ajutorul tehnologiilor folosite de noi, putem crea website-uri unice. Astfel, toti clientii nostri beneficiaza de o perspectiva moderna si in acelasi timp utila. Prin ceea ce facem , incercam sa mentinem un echilibru intre un design util, placut dar care totodata si vinde.